Atyk

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Potreba ´MAŤ NIEKOHO´

... a čo sa za ňou skrýva

V poslednom čase ako by sa všetci okolo mňa točili len okolo jednej témy - vzťahy. Neprejde deň aby som si o tom nevypočul debatu, alebo aspoň myšlienku venovanú všetkým, neočakávajúcu reakciu na seba samú.

"Mať niekoho" sa stáva (čo do frekvencie) akousi náhradou spojenia "som hladný". To prvé počujem asi častejšie ako druhé. Veď byť zadaný je podstatnejšie ako jesť, spať, dýchať a dokonca aj svojbytne existovať.

Zároveň akoby tieto dve slová spĺňali modernú požiadavku - nepreukazovať city. Veď keď niekoho "mám", ešte stále môžem tvrdiť ľudom, že je to čisto racionálne a žiadne srdcové záležitosti sa nekonajú. Je to len o tom, tom a tom. A hlavne môžem na verejnosti povedať "táto telesná schránka je MOJA". V dobe keď je vlastníctvo moderným bohom, sa to môže niekedy hodiť...

 

MaL stále tvrdí, že nevie byť sama. Nie že by mala kamarátov a rodinu, ale potrebuje niekoho o kom môže povedať že jej "jej". Doslova jej, pretože má o svojom partnerovi vyhranenú predstavu a nie je ochotná privoliť odchýlku. Čiže minimálne jeho výzor sa po čase stane "jej" dielom. Aj tento týždeň si opäť povedala, že "potrebuje mať niekoho" a asi ôsmy/deviaty/desiaty krát sa vrátila k bývalému. Čo na tom, že ho neznáša a že ju "fyzicky odpudzuje". Podstatné je "mať niekoho".

JaM tiež potrebuje frajera. Robotu nedostala, do školy chodí len na cviká a psa už nemá. Tak potrebuje frajera, aby mohla "vyplniť čas". Donedávna jej to ani na um neprišlo, ale tak keď je čas, treba ho vyplniť. Tak "vyslala myšlienku do vesmíru" a ide sa ... Dúfam, že si nájde niekoho zodpovedajúceho ... Veľmi jej to želám ...

MeL nepotreboval frajerku. Potreboval len (+/-) pravidelný sex. Preňho veľmi podstatná vec. Niekedy premýšľam či je fakt taký neľudský, alebo sa len hrá. Každopádne, z pôvodne jednej noci sa akosi stal vzťah a už sú spolu 10 mesiacov. Má to dokonca aj ďalšiu výhodu - mohol si zmeniť status na facebooku a ukázať všetkým ako mu už nič nechýba ku šťastiu. Čo na tom, že pri nej nevidí svoju budúcnosť. On dokonca vidí svoju budúcnosť bez nej. Ekonomickými teóriami odôvodnené dôvody ... Ale tak, aspoň môže povedať, že "má niekoho" ...

LaM je akosi mimo tejto tematiky. Od jej jedinej som nikdy nepočul ani slovko na tému "mať niekoho". Teda čo sa týka jej osoby. Niekedy niekoho mala, ale to je všetko čo viem. Ale keď sa to tak zoberie, ani jej starší bratia nikoho nemajú a ani jej ujo nikoho nemá. Tak možno to majú v rodine ...

A ja? Aby som nedonášal len na kamarátov, mal by som aj niečo o sebe. Ergo, dnes som sa od Babičky dozvedel, že potrebujem "mať niekoho"  a dostal som k tomu aj patričné odôvodnenie:

B: ...  si si mohel kúpiť auto!

J: A na čo by mi asi bolo?

B: Šak aby si mohel chodiť za frajirkou!?

J: A za jakou?

B: Šak ty nemaš frajirku?

J: Nemam

B: A to prečo?

J: Lebo nemam

B: Ale šak to je hanba, taky chlapec aby ešte nemal frajirku. A to ani nesceš mať?

J: Nechcem Babi, ...

B: A to ani žadnu z tych tvojich kamaratek?

J: Ne Babi, to su kamaratky

B: A tu (...) by si nechcel?

J: Ne.

B: A to prečo. Alebo tu ...

 

Aby som to skrátil: rozhovor sa ubral veľmi konkrétnym smerom s veľmi konkrétnymi menami a konkrétnymi školami a konkrétnym popisom rodinného zázemia. Až nakoniec Babička usúdila, ktorá by pre mňa bola "najlepšá" a "kerú mám podla nej rád". Áno, Babička dokáže niekedy potešiť. A dokáže zaťať do živého. Najlepšie na rozhovoroch s Babičkou je to, že je ako malé dieťa. Nepozná už hranice a tak sa spýta asi na čokoľvek a reaguje na to akokoľvek. Človek niekdy nevie čo ho čaká. Tak zajtra sa možno dozviem, že ak čo najskôr nebudem "niekoho mať" zostanem úplne na ocot (aj keď to sa hovorí asi len pri ženách).

 

Úprimne povedané, aj ja by som niekoho rád "mal". Niekoho veľmi konkrétneho. Ale tak ono aj na to "matie" treba odozvu z druhej strany. Tak si radšej budem kupovať knihy a mince. Tie môžem mať doslovne ...

 

 

 

 

 

 


Projektované hlavou | stály odkaz

Komentáre

  1. tak toto sa mi paci...
    neviem, kolko mas rokov, ja som k tomuto poznaniu prislo dost neskoro...nevravim, ze som HO nemala rada, ale postupom casu som prisla na to, ze moj vztah bol najma o vlastneni...mat ho pri sebe, byt s nim kazdy den 24 hodin, spolocne travit vone chvile, "vlastnit" jeho myslienky, byt v jeho snoch, mat rad rovnake veci...
    narastanim rozdielov, zovsednenim toho pekneho dochadzalo k odcudzovaniu, vyhybaniu sa jeden druhemu ...mozno som este stale vnutorne nedozrela...
    publikované: 24.10.2009 00:07:01 | autor: hanka (e-mail, web, autorizovaný)
  2. no ak je toto alternativa,
    k absencii mat niekoho, ze knihy a mince,tak reku ok,s nimi sa da toho dost a hlavne sa fakt daju vlastnit.ale koho to vlastne bavi niekoho vlastnit,alebo byt vlastneny?ved to je hrozne.k niekomu patrit,uz znie lepsie ako niekomu patrit.dneska som si kupila knihu a vcera som jednu dostala,tak mam dve knihy nove a ...este nejake potiaze s dalsim vlastnictvom...ale o tom som nechcela,ibazeby minci mohlo byt viac,napriklad:-))
    publikované: 24.10.2009 00:44:52 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  3. Bonnie:)
    mam radsej papierove ako mince:)
    Inak suhlasim:))))
    publikované: 24.10.2009 00:47:31 | autor: hanka (e-mail, web, autorizovaný)
  4. pekny blog :)
    ... drzim palce ! .. k tomu, aby ten niekto koho by si rad mal, to citil rovnako ! :) .
    publikované: 24.10.2009 01:00:31 | autor: Ester Broghescu (e-mail, web, neautorizovaný)
  5. :-)
    k+ povedali by na SME-cku, ale kedze sme "na pravde" , tak len:moc dobre!
    fakt.
    a inak, preco vlastne tolka posadnutost vlastnit??
    ja nevlastnim nic. teda myslim nic nehnutelne, a tiez nic co sa hybe samo. A je mi fajn.
    som sama, ale nie opustena, a to mi staci.
    A babke povedz, ze frajerka ide velmi do penazi.
    Ked jej vysvetlis, kolko taka pohladna deva "stoji", hned Ti ich prestane ponukat.
    publikované: 24.10.2009 01:24:51 | autor: LaLuz (e-mail, web, autorizovaný)
  6. Hanka,
    a ja zase suhlasim s tebou a ani nenamietam,ze so mnou suhlasis.ved sa aj patri,ked uz s tebou suhlasim ja na niekolkych blogoch - taka reciprocita.lenze ja nesuhlasim ani sama so sebou,nieco so mnou je
    publikované: 24.10.2009 01:33:31 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  7. nieco chyba
    ja som sa tiež jedneho dna zobudil na to, ze mi nieco v zivote chyba..
    a tak som zasiel do obchodu, kde robi taka pekná predavacka a kupil si sest piv..
    a uz mi nic nechyba
    :D
    publikované: 24.10.2009 08:45:26 | autor: iviak (e-mail, web, neautorizovaný)
  8. Mať niekoho........,
    pekný článok. Aj keď, sa mi zdá, že niečo znie povrchne. Ak ty verejne vyhlasuješ, že necítiš zatiaľ potrebu mať vzťah, ktorý by bol predzvesťou niečoho hlbšieho, možno tí, čo ho majú, nemajú odvahu povedať ti, že oni už tú potrbu našli pre:
    a/nechce byť sama. Už toto je jeden predpoklad vzťahu. Musí isť vždy o zaľúbený ošieľ?
    b/Chce mať frajera , aj to je to, čo je predchodcom trvalého vzťahu.Že naňho nadáva? No možno preto, že ho ľúbi a chce ho upraviť na svoj obraz
    c/ že len pre sex- aj to sa stáva, že ľudia začnú odzadu a manželstvo pretrváva po celý život.
    d/ možno tá LaM je tá, čo vytušila, že ty si pre ňu potenciálny vzťah, ale ty sa brániš, čo len uvažovať o nejakom vzťahu s niekým. Ona potrebuje byť dobývaná, hoci v dnešnej dobe obyčajne dobývaní sú muži.
    Úplne s tebou súhlasím, že nie je potrebné sa hnať do trvalého vzťahu hlava nehlava. Len mladí muži cca 30 , čo nechcú mať vzťah, obyčajne majú o seba postarané po každej stránke starostlivosti, okrem sexu, vo svojej mame a to je už potom z ich strany pohodlnosť a nesamostatnosť. Verím, že u teba to tak nie je, a ty čakáš na svoju popolušku
    publikované: 24.10.2009 13:09:34 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, neautorizovaný)
  9. ja
    nevyhlasujem ze necitim potrebu pre trvalejsi vztah. Praveze ak vztah, tak taky u ktoreho by existoval aspon naznak trvacnosti.

    A LaM v nas urcite potencionalny vztah nevidi ;)
    publikované: 24.10.2009 14:27:59 | autor: atyk (e-mail, web, autorizovaný)
  10. Atyk,
    B: Ale šak to je hanba, taky chlapec aby ešte nemal frajirku. A to ani nesceš mať?

    J: Nechcem Babi, ...

    tak nám povedz, náznak, ktorý by tú trvácnosť zaisťoval. Akú dievčinu by si oslovil, do akej by si bol schopný sa zamilovať, aká nesmie byť?
    publikované: 24.10.2009 17:19:15 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, autorizovaný)
  11. jaaaj
    lenze takto: babicka ma 85 rokov a ako som povedal, clovek niekedy nevie co mu povie a teda ani co komu povie! preto niekedy clovek nepovie pravdu... ved dalej v texte sam priznavam ze o niekoho mam zaujem ... (a ze dalsim sledom otazok Babicka aj urcila o koho) ...

    taky naznak sa tazko hlada. myslel som to skor v zmysle ze treba vidiet naznaky ktore hovoria opak. typu ked sa moj brat v 17tich dal dokopy s dievcatom ktore stretol v tabore a ktore byva na inom konci inej republiky. to je naznak ze to trvale asi nebude
    publikované: 24.10.2009 21:51:46 | autor: atyk (e-mail, web, autorizovaný)
  12. aká dievčina by to mala byť,
    čo by celý tvoj život mala vyplniť?
    Vyjav tvoje túžby, city, posmel seba, posmel ju

    máš pravdu, trvácny vzťah by to nebol v tom prípade, keby bol jeden od druhého na míle vzdialený. A aký by vznikol, keby sa jeden alebo druhý prisťahoval? Mal by vzťah šancu? Ty hľadáš, prečo by nebol? Hľadaj dôvod , aby bol
    publikované: 24.10.2009 22:12:07 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, autorizovaný)
  13. vasilisa
    ten bod "C" je ozaj trefny
    mozem potvrdit :-)
    publikované: 24.10.2009 22:16:16 | autor: LaLuz (e-mail, web, autorizovaný)
  14. LaLuzie,
    to je dobre, že to tebe vyšlo. obyčajne by malo byť najskôr spoznávanie a potom milovanie
    publikované: 24.10.2009 23:18:45 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, autorizovaný)
  15. VASILISA
    asi by bolo zlozite vtesnat to vsetko do jedineho comentu. Raz som to ale popisal ako "stelesnenie vsetkych cnosti". A city a tuzby sa jej sice vyjavit snazim, ale akosi bez odozvy ...

    Hladanie? Toto je jedna z veci v ktorych som asi prilis realista. Nedokazem vytahovat menej postatne veci ktore su ZA aby som prekonal velmi podstatne veci ktore su PROTI
    publikované: 25.10.2009 01:12:21 | autor: atyk (e-mail, web, autorizovaný)
  16. grats k clanku.
    fakt dobry.
    publikované: 25.10.2009 07:11:32 | autor: euterpe (e-mail, web, autorizovaný)
  17. Atyk,
    ja vždy verím, že vždy všetko dobre dopadne. Čo keď je tých menej podstatných súhlasných vecí ďaleko viac, ako dve podstatné nesúhlasné, ktoré sa ešte okresať dajú, a neprevážia misku váh?
    Aj keď včera nám v SR jedna známa slovenská "celebrita " radila, nech má človek akékoľvek dobré vlastnosti, ale má len jednu zlú=lakomosť= nehodno je s ním do manželstva vkročiť
    Pekný nedeľný deň
    publikované: 25.10.2009 08:56:47 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, autorizovaný)
  18. keďže, sa cítim stará ako tvoja babička
    súhlasím s ňou, človek "potrebuje mať niekoho",..no ale vidím, že ostatní si to nemyslia, ešteže ja mám toho niekoho...:-)))
    publikované: 25.10.2009 14:58:02 | autor: Derechura (e-mail, web, autorizovaný)
  19. a btw...
    mna si nespomenul..citim sa vyclenena z kolektivu tvojich priatelov (:
    publikované: 25.10.2009 17:51:18 | autor: euterpe (e-mail, web, autorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014